Zwervers

Op 20 februari mag ik een Bijbeloverdenking houden voor gasten van de Tweede Mijl in Amsterdam. Deze gasten bestaan voornamelijk uit dak- en thuislozen. Eind vorig jaar werd mij gevraagd of ik een overdenking wilde houden. En ik heb ja gezegd. Hoewel het een grote uitdaging voor me is. De belangrijkste vraag die me bezig houdt is wat ik zal vertellen. En welk Bijbelgedeelte zal ik kiezen. Ik zou zo graag willen dat wat ik vertel aansluit bij de situatie waarin de gasten zich bevinden. Zonder huis, inkomen, vaak verslaafd, geen familie of nabije vrienden. Kortom, eenzaam en alleen. In de Tweede Mijl krijgen de gasten de aandacht waar ze naar op zoek zijn. En ze krijgen brood, soep en drinken! Maar ja, eten en drinken worden door het lichaam opgenomen. Daar krijg je nooit genoeg van. Mijn gedachten gaan uit naar het hemelse Brood, dat verzadigt zoals voedsel nooit kan doen. En ja, dat hemelse Brood zegt over Zichzelf dat Hij geen plek had om Zijn hoofd neer te leggen. Kortom, dat hemelse Brood was zelf ook een Zwerver. Misschien kan ik in mijn overdenking een ontmoeting regelen tussen de Zwerver en een zwerver. De Zwerver die hemels Brood uitdeelt en de zwerver die nooit genoeg heeft aan eten en drinken. Gelukkig heb ik nog even de tijd om het een en ander uit te werken.

Reacties

Populaire posts