Kosten berekenen

Alle lezers van mijn weblog wens ik een mooi en gezegend nieuwjaar 2012!

Een nieuw jaar is altijd een mooi moment om na te denken over onze plannen voor dit nieuwe jaar. Misschien ga je wel afstuderen. Of staat de geboorte van een kind eraan te komen. Hoe het precies zal gaan weten we niet. Wat we wel mogen weten is dat we de leiding over ons leven in de handen van God mogen leggen. Bij Hem zijn we in vertrouwde handen.

Wat ik vanmorgen las in de Bijbel, in Lukas 14: 28-30, bepaalde mij bij een kasteel waar ik regelmatig langs rijd. Jaren geleden is men gebonnen met de bouw, maar vanwege gebrek aan financiën kon de bouw niet verder worden afgerond. Zie onderstaande foto.
Wat zegt Lukas 14: 28-30? 'Want wie van jullie die een toren wil bouwen gaat niet eerst de kosten berekenen, om te zien of hij wel genoeg heeft voor de bouw? Als hij het fundament heeft gelegd maar de bouw niet kan voltooien, zal iedereen die dat ziet hem uitlachen en zeggen: "Die man begon te bouwen, maar het karwei afmaken kon hij niet."

Dit Bijbelgedeelte heeft alles te maken met plannen en het van te voren berekenen van de kosten. Jezus volgen kost óók wat, en dat moet je van te voren wel goed door hebben. Zodat je niet voortijdig hoeft af te haken omdat je niet wist dat het zoveel zou kosten. Het verschil met bovenstaand kasteel is, dat Jezus Zélf belooft het karwei af te maken. Als wij maar bereid zijn om ons leven in Zijn handen te leggen.

Reacties

Populaire posts