Zijspoor

Als je met de trein richting Amsterdam Centraal Station reist, kom je in de buurt van het station langs een uitgebreid rangeerterrein. Daar staan treinen stil die rustig hun beurt afwachten om weer te worden ingezet. De sporen waarop ze staan zijn nog steeds aangsloten op het hoofdnetwerk. Deze treinen kunnen zomaar weer in het centrum van de belangstelling rijden en vele passagiers vervoeren.
Over zo'n 'rangeerspoor' wil ik het wel even hebben. Mijn leven is daar momenteel wel mee te vergelijken. Bewust ben ik even uit het hoofdnetwerk gestapt vanwege een grote druk die ik van twee kanten ervaarde. Op het werk kwam ik stil te staan en in mijn studie ging het ook even niet zo lekker. Het werd een beetje veel allemaal. En dat zijn momenten dat anderen je helpen om naar voren te kijken. Zodat de trein weer in beweging komt, maar wel met een wat lagere snelheid. Gerangeerd betekent dan niet uitgerangeerd. Het betekent samen vooruit kijken, samen plannen en samen de moed erin blijven houden!

Reacties

Populaire posts