Wie is Jezus voor jou?

Wie is Jezus voor jou? Ongetwijfeld weet je dat Jezus door God naar deze wereld is gezonden. Dat Hij aan het kruis is gestorven voor onze zonden. Maar dat Hij na drie dagen is opgestaan uit de dood. En dat Hij niet veel later is opgevaren naar de hemel. Toch vraag ik het nog een keer aan je: wie is Jezus voor jou? Laat ik de vraag ook eens anders stellen: betrek jij Jezus bij de keuzes die je maakt in het leven?

Wie Jezus voor jou persoonlijk is kan ik vanaf deze plek niet zien. Misschien weet je wel wie Jezus is, maar vind je het moeilijk Hem een plaats te geven in je dagelijks leven. Het lijkt soms wel een 'ver van je bed show'. Mooi hoor dat Jezus voor mij aan het kruis is gestorven, maar wat koop ik daar nu eigenlijk voor? Wat betekent dat vandaag de dag, zóveel jaren later, voor mij?

Een poosje heb ik zitten nadenken hoe ik aan je duidelijk kan maken wie Jezus voor jou wil en kan zijn. Weet je, Jezus lééft. Hij is opgestaan uit de dood. En Hij kan Zijn Heilige Geest (Zijn gedachten en woorden) aan jou geven. Als jij je hart opent voor Hem, dan kunnen Zijn woorden diep in je hart doordringen. Misschien via de bijbel, via de woorden van een dominee,via liederen of via vrienden. Jezus zal Zijn wegen gebruiken om jou te bereiken. Jezus is dus niet Iemand die jaren geleden leefde op aarde en nu ver weg in de hemel is. Nee, Zijn Geest leeft heel dicht bij je. Hij wil dicht bij je zijn, elke dag weer. Je bent dus nooit en te nimmer alleen. Vraag mij niet om uit te leggen hoe Jezus nu zo dicht bij je kan zijn. Je ziet Hem immers niet in levenden lijve? Geloof en vertrouw er maar op dat Hij dicht bij je is. Gewoon doen.

Jezus wil je dus helpen en ervoor zorgen dat je niet alleen bent. Maar Hij wil nog véél meer voor je betekenen. Hij heeft Zichzelf aan het kruis opgeofferd voor jou. Zo droeg Hij Gods oordeel over jouw zonden. Zodat jij God nu recht in de ogen kan en mag kijken. Want zondig ben je. Ik denk dat je dat zelf ook wel beseft. Want wat gaat er een hoop fout in je leven. Ruzies, leugentjes (om bestwil), vooroordelen, jaloezie, noem maar op. Maar God wil door dat alles heen kijken, Hij houdt zielsveel van je. Door dat ene offer van Jezus. Maar dan moet je dat offer wel aannemen. Nu geldt het nog. Belijd je zonden voor God en vraag Hem om vergeving. Geloof dat God vergeeft. Maak een nieuwe start.......samen met Jezus! Hij is het waard, maar bovenal: jij bent het waard!

Reacties

Populaire posts