Wachten

We wachten wat af in het leven. Is het niet op de bus, dan is het wel op de trein. Of bij de kassa. Zo kun je zelfs wachten op kantoor en nog wel op de computer. Ik heb net de structuur veranderd in ons administratieprogramma. In verband met het werk voor de jaarrekening van 2009. Een structuur aanpassen is niet zo moeilijk, alleen nu moet het programma alles gaan herberekenen. En dat gaat niet zo snel als dat ik had gehoopt. Zowaar heb ik even tijd om mijn blog bij te werken.

Gisteren ben ik de hele dag met mijn studie bezig geweest. 's Morgens reflectieopdrachten gemaakt in verband met een aankomend mentorgesprek. Ik mocht me buigen over een situatie van een 18-jarig meisje die met een HBO opleidng was begonnen en er voor had gekozen om thuis te blijven wonen. De situatie thuis was echter niet geweldig. Haar moeder en zus hadden vaak ruzie en haar broer zat de hele dag met z'n vrienden achter de computer. Zo kon dit meisje niet voor elkaar krijgen wat ze graag wilde: namelijk rustig studeren (zonder ruzie om haar heen) en gebruik maken van de computer. Ze had zelf al gereflecteerd over de situatie en nu mocht ik aangeven wat een foute en goede manier van reflecteren was.
's Middags heb ik een paar hoofdstukken gelezen uit een boek over 'de mens als beeld van God'. Heel interessant!

Komende zaterdag ga ik een (pastoraal) gesprek voeren met iemand en dit opnemen op video. Een vriend van mij heeft zich daarvoor geleend. Het is wel spannend. Ik hou niet zo van een video erbij. Het maakt alles wel tot een uitdaging!

Reacties

Populaire posts