Gehoortest

Vandaag was het mogelijk om bij een bekende landelijke audiciën een gratis gehoortest af te laten nemen. Voor mij de hoogste tijd om hier ook een keer aan mee te doen. Het is heel lang geleden (lagere schooltijd) dat ik voor het laatst zo'n gehoortest heb gehad. Maar al enige tijd merk ik dat mijn gehoor minder wordt. Vooral mijn linkeroor blijft achter.
Gelukkig heeft de test uitgewezen dat mijn gehoorbeschadiging niet verontrustend is. Maar ik moet wel uitkijken. Mij is geadviseerd om gehoorbescherming te dragen als ik in de buurt kom van lawaaibronnen.

Wel heb ik nog last van een vervelende brom in mijn rechteroor. Morgen toch maar even een afspraak bij de dokter maken. Ik dacht eerst dat het gebrom bij mijn onderburen vandaan kwam. Toen ik vervolgens 's avonds ging hardlopen hoorde ik het gebrom ook in de omgeving. Een paar dagen later was ik bij vrienden op bezoek. Ik vroeg hen of zij ook zo'n last hadden van dat gebrom. Tot mijn vriendin me erop wees dat het misschien in mijn oor zat. En dat bleek waar te zijn. Op internet is er een hoop informatie over te vinden, over gebrom in de oren. Vaak wordt er geheimzinnig over gedaan, alsof dit gebrom van buiten komt en maar door een beperkt aantal mensen wordt waargenomen. Wellicht dat deze mensen ook een keertje bij de dokter langs moeten.

Reacties

Populaire posts