De wereld draait door

Gisteren was het 21 mei 2011. Vandaag is het 22 mei. De verwachte 'Judgement Day' is niet doorgegaan, naar mijn idee. De website van de drijvende kracht achter de '21 mei oordeelsbeweging', het Amerikaanse Family Radio, zegt dat als je hun website leest op de 22ste mei, je niet bent opgenomen in de hemel. Het is dan tandenknarsen en nagelbijten geblazen tot de definitieve vernietiging van de wereld op 21 oktober a.s. Misschien heb ik wat gemist en zijn er toch miljoenen mensen in de hemel opgenomen, en zit ik daar niet bij.

De kerk waar ik altijd naartoe ga, zat vanmorgen goed vol. De predikant was er, de kerkenraad was er en de (meeste) gemeenteleden waren er ook. Niemand was blijkbaar opgenomen. De predikant haakte nog in op 'Judgement Day'. Hij stelde een prikkelende reflectieve vraag: 'was u blij dat Jezus nog niet terug is gekomen of was u teleurgesteld?' Kijk, dat is maar net waar het om draait. Het gaat om Jezus. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik 21 mei als 'Judgement Day' maar een rare verwachting vond. Ik geloofde er niet zo in. Maar wat zegt dat? Ik moest toegeven dat het verlangen naar Jezus er bij mij nog wel eens aan schort. Hem kennen betekent dicht bij Hem willen zijn. En dicht bij Hem willen zijn, betekent verlangen naar zijn wederkomst.

Ik heb het vanmorgen in gebed maar uitgesproken: dat ik meer zou willen verlangen naar Jezus en naar Zijn komst. En dat andere mensen hier ook naar mogen verlangen. Dan ligt niet de nadruk op het oordeel, maar op het kennen van Jezus en weten en geloven wat voor ons heeft gedaan. Namelijk verzoening brengen tussen ons en God de Vader.

Reacties

Populaire posts