Volhouden

Ruim een maand geleden kocht ik een aantal plantjes, die het aanzicht bij mijn huis wat zouden opvrolijken. Een tweetal plantjes kwam direct tot bloei. Hier hoefde ik weinig voor te doen, behalve zo nu en dan wat water geven. De andere plant bloeide wel, maar er kwamen alleen bladeren tevoorschijn en geen bloemetjes. Er kwam wel een knop aan, maar op een of andere manier kwam er geen leven in. Op een zaterdag liet ik de plant aan een buurman zien, met de mededeling dat ik deze in de GFT bak zou gooien. Het zou volgens mij toch niet beter worden. De buurman adviseerde mij dit NIET te doen. Hij vond het plantje er goed uitzien. Dus ging ik op zijn advies af en liet de plant buiten staan en gaf 'm liefdevolle aandacht middels een dagelijkse scheut water.

Deze week is er iets unieks gebeurd. Er zijn diverse knoppen uitgekomen en zowaar beginnen er bloemetjes uit te komen. Het gaat dan toch echt gebeuren! Buiten het feit dat dit er prachtig uit gaat zien, is het ook een goede les voor mij. Deze gebeurtenis heeft me laten zien dat ik niet te snel moet opgeven. De resultaten kunnen wel degelijk komen, maar soms moet je er even op wachten. En gewoon je best doen. Dat 'even' kan best lang worden. Dus, waar jij ook mee bezig bent, geef het niet te snel op! Er kan zomaar resultaat komen, daar waar je zo lang op hebt gewacht!

Reacties

Populaire posts