Debat

Vanavond stonden ze tegenover elkaar: de lijsttrekkers van de zes grote partijen. Balkenende, Rutters, Wilders, Halsema, Cohen en die nieuwe leider van de SP. Hoe heet 't ie nou ook al weer. Emiel nog wat, geloof ik. Met interesse heb ik het grootste gedeelte van het debat gevolgd. Ik vond dat het een orderlijk debat was.

Ik ga hier niet in op de inhoud van het debat. Maar ik wil respect uitspreken voor de lijsttrekkers. Je moet wel van goede huize komen, wil je onder zo'n grote druk je verhaal kunnen doen. De druk van al die kijkers die letten op elk woord dat je zegt.
Het zou niets voor mij zijn. Ik heb al moeite om voor mijn mening uit te komen zonder dat er camera's op mij gericht zijn.
En dan respect voor de gespreksleiders van het debat. Zij hadden de touwtjes strak in handen. Dat zorgde er mede voor dat het debat orderlijk verliep.

Tja, en nu het stemmen nog. Moeilijk? Voor mij niet. Ik stem principieel en wil me niet laten beïnvloeden door de waan van alle dag.

Reacties

Populaire posts