Informatie

Ik word er wel eens helemaal gek van: informatie. Het komt overal vandaan en probeert via allerlei manieren en wegen mijn aandacht te trekken en mijn brein binnen te glippen. Stoppen graag!
Hmm. Het ligt niet zozeer aan de hoeveelheid informatie, denk ik. Het ligt er meer aan hoe ik er zelf mee om ga. Wat laat ik toe? Leef ik bewust in het hier en nu of laat ik mij leiden door de informatie die op mij af komt?

Op het werk schreeuwt de info om mijn aandacht: e-mail,telefoon,gesprekken met collega's, nieuwsbrieven op de printer. En dan kom ik thuis, en dan zijn er: de televisie, mijn computer, mijn gedachten. Daarnaast, alsof het nog niet genoeg is, wil ik graag nog meer. Daarvoor studeer ik toch? Nog meer kennis.

Kon ik alles maar eens uit mijn hoofd gooien en opnieuw beginnen. Wat hebben we eigenlijk aan al die kennis. Misschien komt het toch nog eens van pas.

Reacties

Populaire posts