Krant

Een paar maanden geleden viel er een folder van het wijkplatform Emmeloord-Zuid bij mij in de bus. Hierin zag ik een oproep voor redacteuren voor een uit te brengen wijkkrant. Nu is schrijven een hobby van mij. Daarnaast zat ik al langere tijd na te denken of ik iets in de wijk kon gaan doen. Twee vliegen in één klap dus.
De eerste editie zou in maart volgend jaar uitkomen, maar nu wordt er in december al een proefeditie uitgebracht. Ik heb een interviewpagina voor mijn rekening genomen. Omdat het in december Kerst is, wil ik wat mensen uit de wijk vragen wat ze gaan doen met Kerst, wat er op tafel komt en wat voor hen de betekenis van Kerst is. Naast een aantal mensen van middelbare leeftijd wil ik ook een aantal ouderen interviewen. Ouderen zullen denk ik weer hun eigen beleving bij Kerst hebben.

Kortom, een leuke uitdaging waar ik helemaal voor wil gaan!

Reacties

Populaire posts