Identiteit

Vorige week was ik te gast bij een bevriend echtpaar. We spraken daar over het begrip identiteit. Wat dit voor ons betekent en wat dit met ons doet. Zij gaven mij een DVD mee met drie preken van Henri Nouwen, een voormalig katholiek priester. Hij noemde in ieder geval 3 dingen waar we onze identiteit niet in moeten zoeken:
1) In wat we doen
2) In wat anderen over ons zeggen
3) In wat we hebben

We zijn Gods geliefde kinderen en dat kan niets of niemand van ons afpakken. We mogen onze identiteit in Jezus Christus zoeken. Dat biedt vastigheid en mag je met nieuwe ogen naar het leven kijken. Alles komt in een ander perspectief te staan. Dan gaat het niet langer om het streven naar succes en geluk.
Het Bijbelboek Galaten zegt: 'Ik leef niet langer in mij, maar Christus leeft in mij'. Het is een waarheid die als een paal boven water staat.

Reacties

Populaire posts