Mijn huisgenootje is niet meer

Vanmiddag heb ik mijn konijn Floor naar de dierenkliniek gebracht om hem een spuitje te laten geven. Verder leven was voor hem niet mogelijk. Al jaren had Floor last van gebitsproblemen. Daarom moest ik zijn tanden om de twee of vier weken knippen. Floor was al bijna 8 1/2 jaar oud en dat is best oud voor een konijn. De laatste weken at hij minder en begon hij zich helemaal af te likken en kaal te plukken. Vorige week ging ik daarom al even naar de dierenarts. De dierenarts constateerde dat Floor een groot gebitsprobleem had. Een aantal kiezen groeiden scheef en zouden zonder ingreep dwars door de wang gaan groeien. Het was wel mogelijk om Floor te laten behandelen, maar dat zou veel geld kosten en slechts voor korte tijd helpen. Daarom had ik besloten om Floor te laten inslapen. Eerst dacht ik dat het mij niet zoveel zou doen. Toch vond ik het heel apart. Floor kreeg eerst een spuitje die hem suf maakte en slaperig. Daarna kreeg hij de definitieve spuit. Binnen een paar minuten was het gebeurd.

Floor heeft mij de afgelopen 8 1/2 jaar altijd gezelschap gehouden. En ik heb veel met hem meegemaakt. Best wel vreemd dat hij nu niet meer in de woonkamer is. Toch is het beter. Er is hem nog veel meer leed bespaard gebleven.
Of ik weer een huisdier neem? Voorlopig niet. Ik heb er even genoeg van.

Reacties

Populaire posts