Massa hysterie rondom The King of Pop

Michael Jackson kwam afgelopen nacht onverwachts te overlijden in een ziekenhuis in de Verenigde Staten. Er is een eind gekomen aan het leven van The King of Pop, zoals Jackson wordt genoemd. Bekend van hits in de jaren 70, 80 en 90. Waaronder Ben, Thriller, Wanna be startin 'somethin, Beat it, Smooth Criminal. Een van mijn eerste 33-toeren singeltjes, was er een van hem. Thriller was een van mijn eerste lp's. Daarna raakte Jackson bij mij kennelijk in de vergetelheid, want ik kan mij niet herinneren ooit een CD van hem gekocht te hebben. Daarom kon ik nooit een echte fan genoemd worden, denk ik.
De echte fans, die waren vandaag op tv te zien. Mensen die zo emotioneel en onder de indruk waren van de dood van Jackson, dat ze gewoon niet normaal hun dagelijkse bezigheden konden uitvoeren. De fans kwamen elkaar opzoeken en troosten vandaag, onder andere in Amsterdam.
Toen ik dat op tv zag, gingen mijn gedachten alle kanten op. 'Zielig' was een van de gedachten. Zielig dat mensen zo onder de indruk kunnen zijn van de dood van een popartiest. Hoever ben je dan gegaan? Heb je je zo ingeleefd in de artiest en zijn muziek, dat je niet meer zonder kunt?

Lang geleden, het was ongeveer in het jaar 33 na Christus, hing er een Man aan een kruis net buiten Jeruzalem. Toen Hij dood ging, waren er hooguit enige tientallen mensen die emotioneel en onder de indruk waren. Er was ongeloof, net als bij de dood van Michael Jackson. Nu moeten we het doen met de herinneringen aan Jackson. Jezus Christus heeft ons Zijn eigen woorden nagelaten. En dat niet alleen: Hij is opgestaan uit de dood. Probeerde Jackson ons te beïnvloeden met zijn muziek, Jezus Christus beïnvloedt ons door Zijn woord en Geest. Wie in aanraking komt met Hem, is nooit meer dezelfde.

Reacties

Populaire posts