Opwekking

Gisteren was ik bij mijn vriendin op bezoek, die het hele weekend kampeert bij Opwekking. Opwekking is de jaarlijkse pinksterconferentie in Biddinghuizen, waar jaarlijks 50.000 christenen uit heel het land samen komen om te zingen, te bidden, te luisteren naar het Woord van God en gewoon een gezellige tijd te beleven. Het thema dit jaar is: Eén weg, Eén waarheid: Jezus! Een radicale boodschap. Maar wel eentje waar ik helemaal achter sta. Buiten Jezus om is er uiteindelijk helemaal niets. Het is niet één van de vele waarheden, want met vele waarheden is er geen waarheid.

Het is een waarheid die Nederland vandaag de dag juist zo nodig heeft. Ik kan met je discussiëren hierover. Misschien zeg je: 'ja, wat jouw waarheid is, hoeft nog niet mijn waarheid te zijn.' Maar over wie of wat hebben we het dan? Nee, inderdaad, ik heb zelf niet de waarheid in pacht. Maar er is één die dat wel heeft: Jezus. Mocht je het willen ontdekken, ga dan in Zijn Woord, de Bijbel lezen. En ontdek het zelf. Er is wel een geheimenis en dat is dit: Bid Jezus of Hij je wil helpen Hemzelf te ontdekken.

Reacties

Populaire posts