Een nieuw gebod

Vandaag is het 11 september. Negen jaar geleden vlogen er twee vliegtuigen in het World Trade Center in New York. Iets wat toen nog voor onmogelijk werd gehouden, werd keiharde realiteit. Een realiteit die door televisiecamera's tijdens het filmen van de 'crash' van het tweede vliegtuig werd bevestigd. Voor het oog van miljoenen kijkers. Deze beelden vergeet ik nooit meer. Ze staan voor altijd op mijn netvlies gebrand.

11 september 2010. Een dag waar veel ophef over is geweest. De bouw van een moskee vlakbij 'Ground Zero'. Geert Wilders die een toespraak houdt tijdens de herdenkingen. Een predikant die honderden Koran's in brand steekt. Het lijkt wel of de wereld tegen de Islam in opstand is gekomen, of de Islam tegen de wereld. Wat door een handjevol mensen (of een paar handen vol)wordt veroorzaakt heeft wereldwijde gevolgen. Is de Islam nu het probleem of ligt het probleem veel dieper? Heeft het niet met ons menszijn te maken?

In de Bijbel, in Johannes 13 vers 34 en 35 zegt Jezus: 'Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn'.
Liefde wordt niet gewonnen door te haten. Liefde wordt gewonnen door lief te hebben. Jezus weet er alles van. Het waren hatelijke handen die Hem aan het kruis nagelden. Jezus' liefde echter overwon. Deze liefde mag ons van binnenuit veranderen. Waar kies jij voor?

Reacties

Populaire posts