Weekend

Ik heb dit weekend genoten van het heerlijke weer, en ik denk met mij, vele anderen. Het is al op en top voorjaar, terwijl deze periode van het jaar ook nog wel eens winterse ongemakken kan geven. Geef mij maar zon en warmte in het voorjaar. Liefst ook in de zomer. Tja, en wanneer moet het dan regenen. Nou, bijvoorbeeld 's nachts. Als het toch donker is.

Zaterdag ben ik bij een studiedag 'pastoraat rond echtscheiding' geweest. Interessante handreikingen gekregen om mensen in scheidingssituaties te kunnen begeleiden. Zaterdagavond met vrienden gegeten bij Chillers. Het was lekker en gezellig. Gisteren vierde mijn schoonzus haar verjaardag. Samen met mijn vriendin ben ik daar naartoe geweest en we hebben daar lekker in het zonnetje kunnen zitten.
En dan is het weer maandag. Vandaag heb ik een studiedag opgenomen in verband met tentamens komende woensdag. Twee tentamens moet ik voorbereiden: eentje over Kerkgeschiedenis en de ander over 'de kerk'. Interessante onderwerpen. Toen ik op de lagere en middelbare school zat was ik nooit geïnteresseerd in geschiedenis. Nu wel. De geschiedenis op school ging over allerlei feiten: gebeurtenissen, namen en jaartallen. Kerkgeschiedenis gaat ook over deze feiten, maar hier gaat het meer om beweegredenen. Wat bewoog de mens om dit en dat te doen. Wat was de invloed van de moderne filosofie op de kerk, hoe was de invloed van overheid op kerk en vica versa. Ik zou lekker in de zon kunnen gaan zitten vandaag. Toch blijf ik maar binnen om me beter te kunnen concentreren. Wel ga ik vandaag een stuk hardlopen. Om te ontladen en weer op te laden.

Reacties

  1. hoi Sido, ik heb even gekeken op je website. wat leuk zeg, leuke stukjes. ga zo door!
    groetjes, ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts