Bouwen

 De Bijbel staat vol met inspirerende verhalen. Van al die verhalen springen er een paar voor mij uit. Het heeft er alles mee te maken dat ik van bouwen houd. Bouwen is aan iets nieuws beginnen. In de Bijbelboeken Ezra en Nehemia staat dit bouwen centraal.

Na de lange periode dat de Israëlieten in ballingschap hebben doorgebracht breekt het moment aan dat ze terug mogen keren. Terug naar hun eigen land. En dan beginnen ze met het (her) bouwen van wat verwoest was, namelijk de tempel. Ook worden de muren van Jeruzalem hersteld. Een nieuwe periode is aangebroken. Het is lente geworden. Even vergeten wat achter je ligt, hoewel de herinnering hieraan nog vers is. Er is hoop, er mag weer gebouwd worden.

De Opstanding van de Here Jezus uit het graf staat voor mij ook in het teken van bouwen. De dood is verslagen, het nieuwe leven is aangebroken. Ik mag verder bouwen op wat Jezus is begonnen. Het fundament is al gelegd. Geweldig. Heerlijk!

Buiten is duidelijk te zien dat de lente is doorgebroken. Een nieuw begin van de natuur. Vogels zijn druk bezig met het bouwen van nesten. Vrolijk zingen ze hun lied bij het ochtendgloren. Bomen krijgen hun frisse groene gloed weer terug. Bloemen geven de natuur kleur, zelfs op plaatsen waar je dit eigenlijk niet verwacht. 

Ja, ik houd van bouwen. Omdat het me energie en creativiteit geeft. Nieuwe visie om het levenspad verder te bewandelen, samen met God.








Reacties

Populaire posts