Gebed voor mijn kinderen

Heer, bescherm mijn kinderen
Nu ze nog klein zijn
Tegen ziekte en dood
Mogen ze leven en zich ontwikkelen
Ik heb het gevoel ze nu zelf nog veel te kunnen beschermen
Ze vast te houden en te koesteren
Maar hun leven heb ik niet in mijn hand.

Heer, bescherm mijn kinderen als ze ouder worden
Ze meer en meer hun eigen wegen gaan
Ik ze meer en meer moet los laten
Ze met mijn hand niet meer tegen kan houden
Als het gevaar op de loer ligt

Heer, ga mee met mijn kinderen
Op de wegen die zij gaan
Mag Uw Geest hun leiden
Waarschuwen waar nodig
Inspireren en de weg wijzen
Misschien dat hun weg niet effen loopt
Maar dat zij Uw vrede mogen ervaren
In de stormen van hun leven.

En dat zij mogen weten dat zij voor U niet hun best hoeven te doen
Maar dat ze zich geliefd mogen weten zoals ze zijn.

Amen.



Reacties

Populaire posts