Een gebed om intimiteit

Heer, maak mij een werktuig van uw vrede
Stort Uw liefde in mijn hart uit
Mag ik weten en voelen dat U er bent
Het is al zolang geleden
Dat mijn hart werd aangeraakt
Diep van binnen
Door Uw liefde en Uw aanwezigheid.

Mijn verstand zegt dat ik het wel weet
Of zou moeten weten
Dat U er bent
Dat U het werk van Uw handen nooit los laat
Dat U mij nooit los laat
Maar ik ben een gevoelsmens
Ik vind het moeilijk om te geloven
Dat wat ik niet voel
Er wel is
Wat ik wel voel is de vertwijfeling
De angst dat U mij in de steek hebt gelaten
Mij aan mijn lot hebt overgelaten

Mijn verstand zegt weer dat dit niet zo is
Dat ik dit niet zo moet zeggen
Wat ik voel in mijn hart
Is een diep verlangen
Naar een ontmoeting met U
Even een knuffel
Even dichtbij Uw hart
Even in vuur en vlam worden gezet
Even Uw stem horen

Heer, kom mijn tegemoet
En geef mij dat wat U vindt dat ik nodig heb
Houd mij vast en leef in mij
Laat mij voor U leven
Vorm mij, vul mij, kneed mij
In Jezus' naam
Amen.

Reacties

Populaire posts