Opzienbarende gebeurtenissen (1)

Na Jezus' opstanding kwamen er bij lokale persbureaus een aantal bijzondere verhalen binnen. Hoewel het grootste deel van de Israëlische bevolking geloofde dat het verhaal over deze opstanding een grote leugen was, waren er sleutelfiguren die het tegendeel beweerden. Een Romeinse bewaker bijvoorbeeld, die tot volle overtuiging kwam dat Jezus Gods Zoon was. Laten we het artikel eens lezen:

Jezus was waarlijk Gods Zoon!

Jeruzalem, zaterdag. Het verhaal over de opstanding van Jezus heeft al veel stof doen opwaaien. Er heerst grote verdeeldheid in het land. De meeste mensen geloven er echter niet in. Toen we mensen op straat interviewden kregen we vaak de reactie: 'Hoe kan iemand nu uit de dood opstaan? Dat geloof je toch niet? Volgens mij is het een grote publiciteitsstunt. Een regelrechte aanval op de Israëlische politiek. Hij zou Gods Zoon zijn. Nou, echt niet'. We kwamen ook één van de Romeinse bewakers tegen die dienst deed toen Jezus en twee anderen werden gekruisigd. Hij heeft alles van dichtbij meegemaakt en is juist gaan geloven dat Jezus de Zoon van God was: 'Wat ik heb meegemaakt was zo ongelooflijk bijzonder en gewoon niet te verklaren. Jezus stierf, dat was duidelijk. Maar de manier waarop. Het was alsof de goden moesten huilen. Toen Jezus zijn laatste adem uitblies werd het aardedonker. Volgens de kalender was het nog niet de tijd van zonsverduistering. Via via hoorde ik dat toen ook het gordijn van het voorhangsel in de tempel doormidden brak. Echt ongelooflijk. Eigenlijk was ik al wel onder de indruk van Jezus. Zo'n bijzondere autoriteit bezat hij. Als hij wat zei dat zei hij ook wat. Zo anders dan de meeste politici die veel praten maar weinig zeggen. Nee, Jezus wist waarover hij het had. En toen het zo donker werd en het gordijn van het voorhangsel doormidden scheurde wist ik het zeker: deze man was waarlijk Gods Zoon. Sinds enige dagen gaan er geruchten rond dat hij zou zijn opgestaan. Nou, dat geloof ik direct. Alleen God kan zulke wonderen doen. Prachtig toch? Ik zou wel eens wat meer te weten willen komen bij Jezus discipelen. Zij kunnen mij vast meer vertellen over Jezus en zijn missie.'

Tot zover een persbericht uit die tijd. Er verschenen meer persberichten waarover later meer.

Reacties

Populaire posts