Nieuwe moed voor 2012

Het jaar is bijna afgelopen. We staan op de valreep van het nieuwe jaar 2012. Voor veel mensen een moment om zich te bezinnen op goede voornemens. Goede voornemens komen voort uit wat je belangrijk vindt. Eén van mijn favoriete schrijvers, Henri Nouwen, vond God het allerbelangrijkste in het leven. Graag deel ik een boodschap van zijn hand, waar je vol goede moed het nieuwe jaar mee in kan.

'We stoppen heel veel energie, tijd en geld in het afstand houden van elkaar. Een groot deel van het wereldvermogen wordt besteed aan zelfverdediging, behoud van invloed en bevoorrechte posities, en aan machtsuitbreiding. Stel je eens voor dat we al die energie zouden aanwenden voor vrede en verzoening! Zou er dan nog armoede zijn? Misdaad en oorlog? Stel je eens voor dat er tussen mensen geen angst meer zou bestaan, geen concurrentie, vijandschap, verbittering of wraakzucht. Stel je voor dat alle mensen op deze wereldbol elkaar de hand zouden reiken en één grote kring van liefde zouden vormen. 'Dat kan ik me niet voorstellen,' zeggen wij. Maar God zegt: 'Dat is precies waarvan ik droom: heel de wereld, die ik geschapen heb, levend naar mijn beeld en gelijkenis.'

Fijne jaarwisseling!

Reacties

Populaire posts