Minder van mij, meer van Hem

 Vandaag is de eerste dag van het nieuwe jaar. Voor veel mensen een goed moment om stil te staan bij goede voornemens. Zelf heb ik ook nagedacht over wat ik dit jaar graag (anders) zou willen (doen). Ik zou bijvoorbeeld wat meer geduld met de kinderen willen hebben. Ook zou ik meer kwaliteitstijd met ze willen doorbrengen. Daarnaast zou ik mijn sociale media tijd drastisch willen inperken. En ik heb mij voorgenomen om drie keer per week een flinke wandeling te maken.

Qua geloven heb ik ook zo mijn wensen. Iedere ochtend tijd met God doorbrengen is geen uitdaging want dat was ik al gewend. Regelmatig met mijn vrouw bidden zou daarentegen wel een goed voornemen zijn, want de afgelopen tijd schoot dat er vaak bij in.

Kijkend naar mijn lijstje met goede voornemens valt mij één ding op: ik ben zelf het onderwerp van mijn plannen. En dat is kwetsbaar. Want wat als ik ineens weer niet zoveel geduld heb met de kinderen of geen zin heb om tijd met ze door te brengen. Dan verdwijnt al mijn goede moed weer als sneeuw voor de zon. En het zou me niet verbazen als ik regelmatig geen zin heb om samen met mijn vrouw te bidden.

Daarom ga ik voor: minder van mij en meer van Hem. Ik heb de zegen en leiding van God nodig om mijn voornemens tot een goed einde te brengen. Zonder Hem is alle moeite die ik doe vergeefse moeite. Met Hem mag er iets moois ontstaan en draagt mijn leven vrucht. Bij alles wat ik doe wil ik graag meer op Jezus lijken. Ook in 2021.



Reacties

Populaire posts