Honger naar Gods Woord

Soms hoor je wel eens van die verhalen uit verre streken, dat mensen de Bijbel in korte tijd (soms in één of enkele dagen) helemaal doorlezen. Honger als ze hebben naar Gods Woord. Jaren geleden las ik ook dagelijks enkele hoofdstukken per dag uit de Bijbel. Iedere dag had ik er zin in en was benieuwd wat God die dag weer tot mij te zeggen had. Inmiddels zijn er heel wat jaren verstreken en merk ik dat het mij moeite kost om tijd te vinden om uit de Bijbel te lezen.

Deze moeite is niet iets van de laatste tijd. Ik worstel er al langer mee. Want aan de ene kant verlang ik ernaar om inspiratie te vinden vanuit Gods Woord. Voedsel voor iedere dag. Maar aan de andere kant merk ik dat de tijd dat ik hiervoor kan uittrekken beperkt is. Mijn studie vraagt veel van mijn vrije tijd, naast het gezinsleven en de nodige rust. Acht uur per nacht slapen heb ik toch zeker nodig. Soms denk ik terug aan die tijden dat ik er geen probleem mee had om om zes uur 's morgens op te staan. Hongerig als ik was om Gods Woord te lezen. Misschien herken je dit wel. Misschien heb je zelf ook moeite om tijd te maken voor God.

Iedere morgen, als ik opsta, heb ik trek in eten. Typisch dat een ontbijt nuttigen evenveel de gewoonte is als iedere dag mijn kleren aantrekken. God, geef mij honger naar Uw Woord!

Reacties

Populaire posts