Repeater voor God zijn

Mijn vrouw en ik hebben onlangs een nieuw huis betrokken. Een huis waarin we nog geen internetaansluiting hadden. Met de verhuurder zijn we overeengekomen dat we tegen betaling gebruiken mogen maken van het netwerk dat de verhuurder reeds had liggen onder ons huis. Voor de verhuurder verder geen last, maar voor ons een grote praktische en financiële bate. Na de inlogcodes van de verhuurder te hebben ontvangen, gingen we het internet uitproberen. Al snel bleek dat er weinig tot geen bereik in onze woning was. Een kennis bracht ons op het idee om een repeater aan te schaffen, een apparaat dat het netwerk signaal versterkt. Sinds afgelopen woensdag staat deze repeater in ons huis, met als gevolg een hele goede internetverbinding.

Dit alles zette mij aan het denken. Niet dat ik achter alles een geestelijke boodschap zoek, maar zo'n repeater bracht mij inspiratie om dit stukje te schrijven. Wat is namelijk het geval: de repeater die wij geïnstalleerd hebben werkt tussen het netwerkkastje van de verhuurder en onze computer. Het is een signaalversterker. Zo mogen christenen ook signaalversterkers zijn tussen God en mensen. Zij mogen laten zien wie God is om zo andere mensen ook het zicht op God te helpen geven. Ik geloof niet dat God signaalversterkers nodig heeft. Alsof Hij afhankelijk van ons zou zijn. Nee, ik geloof dat Hij ervoor kiest om ons te gebruiken als signaalversterkers. Zo legt Hij een roeping op ons leven. Veel mensen in ons land kennen God niet. Hoe kunnen ze God leren kennen als er niet genoeg christelijke 'repeaters' zijn?

Daarom de oproep aan jou en aan mij: willen wij een repeater voor God zijn? Dat kan alleen als wij ook zelf aangesloten zijn op de bron van Gods liefde. Zodat wij Zijn liefde kunnen doorgeven aan anderen. 

Reacties

Populaire posts