Onderwijs in onderwijzen

Morgen mag ik weer deelnemer zijn van een cursus Preekvaardigheid. Het mooie van deze cursus vind ik het leeraspect in het onderwijzen. Als deelnemers leren we hoe we een preek kunnen houden, of breder nog, anderen kunnen onderwijzen in Gods Woord. En dat is niet slechts theoretisch. We gaan ook echt aan de slag. Iedere deelnemer bereidt een preek van een kwartier voor. Vervolgens geven de leiders en de overige deelnemers feedback. Morgen zijn de eerste twee deelnemers aan de beurt. Ik volg over ruim een maand. Waar zal ik het over gaan houden? Het liefst een onderwerp dat mijn hart raakt. Bijvoorbeeld de (dienende) liefde van God, of over gebed. We zullen het zien.

Vandaag zag ik dat over ruim een maand een tentamen mag herkansen, voor mijn opleiding. Het was nog bijna een voldoende ook. Ik had echt het gevoel dat het fors onvoldoende zou zijn. Nog even er tegenaan, en dan hoop ik de herkansing wel te halen. Een ander tentamen heb ik wel gehaald. Rest nog te wachten op de uitslag van de andere twee tentamens.

Een fijn Paasweekend! Vroeger zeiden de gelovigen tegen elkaar, toen ze 's morgens in de kerk samen kwamen: 'De Heer is waarlijk opgestaan!'. Daar mogen we dit weekend extra bij stilstaan. Laten we het bij dit weekend? Of is het dagelijks goed nieuws.

Reacties

Populaire posts